Banner

Drink met mate... maar regelmatig

17-01-2012

Of je nu elke dag twee glazen alcoholische drank drinkt, of enkel in het weekeinde zeven glazen op één avond achterover slaat, dat maakt een wereld van verschil. Twee glaasjes per dag beschermt tegen hart- en vaatziekten, terwijl zeven glazen achter elkaar het cardiovasculaire risico verhoogt.


Niet alleen de hoeveelheid alcohol maar ook het drinkpatroon telt mee. 'De richtlijnen voor alcoholgebruik zitten dus goed', stellen de onderzoekers van de prestigieuze universiteit van Harvard (VS). 'Twee glazen per dag voor de man en één glas voor de (niet-zwangere) vrouw.'

Met mate en met regelmaat drinken heeft ook een gunstige invloed op de cholesterol; veel drinken achter elkaar heeft een slechte invloed. De onderzoekers stelden bovendien vast dat veel achter elkaar drinken drie maal sneller tot zwaarlijvigheid leidt, hoewel er netto geen verschil in calorieën is.

Bron: abcgezondheid.nl


< terug

Hyves 125 WORD VRIEND

WORD LID >>

en ontvang een Isabelle+ geschenk t.w.v. €19,95!